Czas wolny

Wino – nowy trunek narodowy Polaków? Raport „Polacy w świecie wina 2018” sieci hurtowni MAKRO Polska Opublikowano 24 lipca 2018

62% Polaków deklaruje, że pije wino, a rocznie wypijamy 400 mln litrów tego trunku. Za butelkę płacimy do 30 zł, przy wyborze kierujemy się smakiem, a najchętniej pijemy je w domu – wynika z raportu „Polacy w świecie wina” przygotowanego przez MAKRO Polska.
Największą popularnością w Polsce cieszą się wina czerwone, które wybiera 66% respondentów oraz półsłodkie (40%) i półwytrawne (39%).  To właśnie smak jest według badanych najważniejszy (92%), istotna jest również wytrawność (86%) i cena (82%) – w tym przypadku najchętniej wybieramy to kosztujące maksymalnie 30 zł. Najczęstszą okazją do kupna wina jest spotkanie u siebie w domu (56%) lub u znajomych bądź rodziny (55%), a także by coś uczcić (46%). Kupujemy je tam, gdzie robimy codzienne zakupy – w dyskontach spożywczych (35%) i hipermarketach (28%). Zapytani o swoją wiedzę o winach, 49% badanych oceniło ją jako podstawową lub pewną. Najlepiej swoją wiedzę oceniają osoby z wykształceniem średnim lub wyższym i te mieszkające w dużych miastach.
 
 
Raport „Polacy w świecie wina 2018” przygotowano na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie sieci hurtowni MAKRO Polska. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie winem wśród Polaków, sieć hurtowni nieustannie poszerza ofertę tych trunków. Jako pierwsza sieć handlowa w kraju posiada w stałej ofercie produkowaną na wyłączność polską markę wina Papkin. MAKRO Polska proponuje również swoim klientom z sektora handlu tradycyjnego koncept „Alkostrefa”, polegający na stworzeniu w sklepie półki z winami dobrej jakości i w atrakcyjnych cenach.
Autor artykułuRedakcja