Czas wolny

Łódź: Lokalne centra handlowe chętniej odwiedzane w czasie pandemii Opublikowano 28 paźdźiernika 2020

Okres pandemii sprzyja robieniu szybkich, konkretnych zakupów. Taką możliwość zapewniają mieszkańcom Łodzi lokalne centra handlowe. Jednym z nich jest Nowa Górna, która przyciąga klientów licznymi udogodnieniami zakupowymi, w tym coraz popularniejszą usługą click&collect.

Pandemia zmieniła nasze zwyczaje zakupowe. Coraz częściej wybieramy miejsca z szerokim wyborem niezbędnych produktów w niskich cenach i najlepiej zlokalizowane blisko miejsca zamieszkania. W efekcie klient zyskuje wygodę i oszczędność nie tylko pieniędzy, ale także czasu.

Takie kryteria spełniają mniejsze obiekty, które są dziś centrami codziennych zakupów. Przykładem takiego centrum handlowego w Łodzi jest m.in. Nowa Górna.

- W ostatnim czasie klienci coraz bardziej doceniają lokalne obiekty, które zaspokajają bieżące potrzeby zakupowe. Nasze centrum handlowe chętnie odwiedzają nie tylko rodziny, ale także tzw. solo shopperzy czy seniorzy - mówi Marta Drzewiecka, przedstawicielka właściciela Centrum Handlowego Nowa Górna w Łodzi.

Powodów rosnącej popularności lokalnych centrów handlowych jest co najmniej kilka. Jednym z kluczowych dziś dla klientów jest poczucie bezpieczeństwa, które zapewniają mniejsze obiekty zlokalizowane po sąsiedzku, takie jak Nowa Górna. Dzięki swojej kompaktowości są one w stanie szybciej wdrażać zmieniające się zasady sanitarne oraz egzekwować je zarówno wśród najemców, jak i odwiedzających.

- Mniejsze, jednopoziomowe centrum handlowe zapewnia krótszy dystans do pokonania w czasie zakupów do poszczególnych sklepów, co daje krótszy czas odwiedzin. Z kolei szerokie aleje handlowe i zewnętrzny parking pozwalają zachować bezpieczny dystans i zredukować kontakt z innymi ludźmi – mówi Marta Drzewiecka. 

Komfortowi sprzyja także kompleksowa oferta centrum. W Nowej Górnej działa dziś 30 sklepów i punktów usługowych, w których nie tylko można zrobić zakupy, ale także załatwić codzienne sprawunki. Największym najemcą jest operator spożywczy Carrefour, ale znajdziemy tam także sklepy z ubraniami i dodatkami, biżuterią, kosmetykami czy elektroniką. Nie brakuje apteki, pralni, banków, kwiaciarni czy salonu fryzjerskiego.

- Tym, co przyciąga klientów do naszego centrum handlowego są liczne udogodnienia, wśród nich usługa click&collect. Opcja ta jest dostępna w sklepach takich jak m.in.  Carrefour, Apteka DOZ, CCC, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher oraz W.Kruk – informuje Marta Drzewiecka. 

- Usługa click&collect umożliwia zrobienie zakupów online, a następnie ich odbiór w sklepie stacjonarnym. Dzięki wygodzie i szybkości takich zakupów rozwiązanie jest coraz bardziej popularne wśród łodzian – dodaje. 

Dodatkowo, sieć Carrefour planuje wprowadzić kolejne wygodne rozwiązanie. Nowością w obszarze e-grocery ma być usługa Carrefour Sprint, w ramach której sieć będzie dostarczać klientom zamówienie pod wskazany adres w ciągu 3 godzin.

Łódzkie centrum handlowe dba także o relacje z lokalną społecznością, którą przy okazji codziennych zakupów zachęca do pomocy najbardziej potrzebującym. Widać to doskonale na przykładzie projektu Nowej Górnej pod nazwą „Punkt Lokalnych Inicjatyw Społecznych”. W ramach tego wydarzenia centrum regularnie organizuje akcje zapraszając do współpracy stowarzyszenia, fundacje, miejskie instytucje, domy dziecka czy schroniska z Łodzi i okolic.

- Dbając o dobre relacje z lokalną społecznością chętnie przyłączamy się do wartościowych inicjatyw oraz akcji charytatywnych. Nowa Górna to najstarsze centrum handlowe w mieście, więc to nie tylko nasza powinność wspierać swoje sąsiedztwo, ale przede wszystkim duża satysfakcja móc angażować w nie również mieszkańców, którzy robią u nas zakupy – podkreśla Marta Drzewiecka.

Do tej pory w Punkcie Lokalnych Inicjatyw Społecznych miały okazję zaprezentować swoją działalność m.in. Regionalne Centrum Wolontariatu Centerko, Dom Dziecka dla Małych Dzieci w Łodzi czy Fundacja Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat”. Z kolei w czasie pandemii Nowa Górna wspólnie ze sklepem Carrefour zorganizowała zbiórkę dla Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki. W efekcie 1,5 tys. produktów spożywczych zasiliło potrzeby pacjentów i personelu medycznego łódzkiej placówki.

 

Autor artykułuRedakcja