SELATAN88
SELATAN88
SELATAN88
SELATAN88
SELATAN88
SELATAN88
KAMILATOTO
KAMILATOTO
KAMILATOTO
KAMILATOTO
KAMILATOTO
KAMILATOTO
KAMILATOTO
KAMILATOTO
KAMILATOTO
KAMILATOTO
SLOT QRIS
SELATAN88
SELATAN88
'
SELATAN88
SELATAN88
SELATAN88
SELATAN88
SELATAN88
SELATAN88
SELATAN88
SELATAN88
SELATAN88
SELATAN88
Anggun88
ANGGUN88
ANGGUN88
ANGGUN88
BOKEP INDO BOKEP INDO BOKEP INDO BOKEP INDO BOKEP INDO BOKEP INDO BOKEP INDO BOKEP INDO BOKEP INDO BOKEP INDO BOKEP INDO FREE SEX XXX BOKEP INDO BOKEP INDO BOKEP INDO BOKEP INDO free sex BOKEP INDO free sex BOKEP INDO xnxx porn xnxx porn xnxx porn BOKEP INDO BOKEP INDO BOKEP INDO Bokep Indonesia Viral Bokep Indonesia Viral Bokep Indonesia Viral Bokep Indonesia Viral BOKEP INDO FREE SEX XXX FREE SEX BOKEP TERBARU BOKEP TERBARU BOKEP TERBARU BOKEP TERBARU BOKEP TERBARU BOKEP TERBARU BOKEP TERBARU BOKEP TERBARU BOKEP TERBARU BOKEP TERBARU BOKEP TERBARU FREE SEX INDONESIA child abuse porn FREE SEX INDONESIA FREE SEX INDONESIA BOKEP TERBARU FREE SEX INDONESIA BOKEP TERBARU BOKEP TERBARU FREE SEX INDONESIA child abuse porn BOKEP TERBARU FREE SEX INDONESIA FREE SEX INDONESIA BOKEP TERBARU FREE SEX INDONESIA BOKEP TERBARU FREE SEX XXX
Jak stworzyć doskonałe pierwsze wrażenie u gości hotelowych? Zadbaj o czystość tych miejsc - PowiedzDoktorze.pl
Psychologia

Jak stworzyć doskonałe pierwsze wrażenie u gości hotelowych? Zadbaj o czystość tych miejsc Opublikowano 19 września 2018

Badania pokazują, że pierwsze wrażenie rzutuje na opinie gości hotelowych. Jak go nie zepsuć? Jedną z metod jest dbanie o czystość obiektu, która może dostarczyć odwiedzającym niezapomnianych wrażeń i sprawić, że będą chcieli tu wracać.

Dobre wrażenie tworzymy od progu

Mówi się, że pierwsze wrażenie może być tym ostatnim, co sprawdza się również w biznesie hotelowym. Każdy krok i rzut oka gościa kształtuje jego opinię o personelu, usługach i standardzie hotelu. Jak podaje amerykański Wall Street Journal, to dlatego hotele kładą nacisk na to, aby olśnić gości podczas pierwszych, kluczowych 15 minut pobytu - lub przynajmniej uniknąć ich niezadowolenia. Jedną z metod, by zaimponować gościom, oprócz m.in. odpowiedniej obsługi klienta,  jest nieskazitelna czystość obiektu.

Gdy gość przekracza próg hotelu naturalnie jego uwaga koncentruje się na przestrzeni holu wejściowego np. recepcji czy wyglądzie podłóg. Dlatego czystość w tych miejscach jest kluczowa dla stworzenia dobrego pierwszego wrażenia. Zabrudzone posadzki lub niechlujna lada recepcyjna nie zdobędą aprobaty, prędzej rozczarują wymagających gości. Jeśli już na początku klient wyrobi sobie złą opinię o hotelu, to bardzo trudno będzie to naprawić.  Dbanie o czystość obszarów o dużym natężeniu ruchu obejmuje m.in. regularne czyszczenie mebli w holu, odkurzanie, pielęgnację i mycie podłóg.

- Do utrzymania w czystości podłóg warto używać profesjonalnych środków do tego przeznaczonych, które ułatwią ten proces. Powinny być dopasowane do rodzaju czyszczonej powierzchni, ponieważ inaczej czyści się np. posadzkę marmurową, inaczej panele i podłogi laminowane, a jeszcze inaczej ceramikę. Podłoga jest najbardziej eksploatowanym obszarem w hotelu, dlatego warto ją czyścić i zabezpieczać środkami na bazie polimerów. W efekcie szybciej wyschnie, co zwiększy bezpieczeństwo gości hotelowych,  będzie pozbawiona nieestetycznych smug i pełna połysku. Dzięki powłoce polimerowej zabezpieczymy ją również przed ponownym zabrudzeniem, zarysowaniem czy uszkodzeniem - mówi Wojciech Tomaszczyk, ekspert ds. czystości Clinex.

A co z ladami w lobby? Recepcja reprezentuje  cały obiekt,  więc zawsze powinny być odkurzone i wypolerowane. To samo tyczy się m.in. wind, luster oraz  okien. Z drugiej strony pyłki kurzu nieustannie się gromadzą, nie tylko zmniejszając ogólne wrażenie czystości, ale również mogą spowodować reakcję alergiczną u wrażliwych klientów.

- Codzienne zabrudzenia i kurz z mebli usuwamy na bieżąco przy użyciu preparatów o działaniu antystatycznym, co opóźnia proces osadzania się kurzu i pielęgnacyjnym, by nadać powierzchniom wysoki połysk oraz atrakcyjny, reprezentatywny wygląd mówi ekspert.

Gość lubi, gdy ładnie pachnie

Zapachy w obiekcie to kolejna rzecz, na który menadżerowie hoteli powinni zwrócić uwagę. Zapachy kreują emocje i pierwsze wrażenia, dlatego nie powinniśmy umniejszać ich znaczenia.

- Jeśli używamy płynów do mycia podłóg, postawmy na takie o przyjemnych, nieprzytłaczających zapachach, najlepiej pozbawione alergenów. W pokojach gościnnych możemy używać zarówno skoncentrowanych odświeżaczy powietrza, które zapewnią ostateczne wrażenie świeżości, jak i nanopreparatów do neutralizacji zapachów, które nie tylko maskują nieprzyjemne aromaty, ale również usuwają ich źródło. Za ich pomocą zwalczymy niepożądane zapachy w toaletach, kuchni, zapach dymu tytoniowego czy zapachy gnilne. Warto też pamiętać, że przede wszystkim to czystość pomieszczenia generuje jego ładny zapach wyjaśnia ekspert Clinex.

Toalety wizytówką hotelu

Mówi się, że po stanie toalety można poznać dobry hotel. To jedno z najczęstszych źródeł niezadowolenia lub skarg ze strony klientów. Nawet największe peany na temat wysokich standardów hotelu, drogie, designerskie dodatki czy wzorowa obsługa, nie pomogą, jeśli gość zastanie zaniedbaną toaletę, niedoczyszczoną umywalkę, lustra czy niezdezynfekowaną muszlę toaletową.

- Utrzymanie bieżącej czystości toalet jest wyzwaniem, ale  dbając o ten aspekt, zyskamy w oczach gości. Obszar ten nie tylko regularnie myjemy, ale również gruntownie dezynfekujemy, szczególnie strategiczne miejsca m.in. muszlę i jej okolice, kabiny prysznicowe, wanny, płytki czy armaturę łazienkową. W tym celu sprawdzą się kwaśne preparaty do mycia i dezynfekcji, które usuną chorobotwórcze zarazki, uporczywe zabrudzenia, rdzawe i kamienne nacieki, tłusty brud, osady wapienne i mydlane. Delikatny zapach detergentów będzie świadczył o czystości, ale możemy również rozpylić nieco odświeżacza za muszlą, pisuarem oraz w narożach  radzi ekspert.

Detale mogą zniszczyć wizerunek

Od momentu zakwaterowania w swoim pokoju, gość dokonuje natychmiastowej oceny wnętrza. Nie licząc ładnego aromatu, który jest tu pożądany, jego wrażenia kształtuje także zmysł wzroku. A ten często skupia się na szczegółach. Na liście źle widzianych, odpychających elementów znajdziemy brudną pościel, nieświeże ręczniki, a także poplamioną tapicerkę meblową czy wykładziny. Widząc takie niedociągnięcia gość może złożyć skargę w recepcji lub poprosić o zmianę pokoju. Ekipy sprzątające prędzej koncentrują się na podłogach czy toalecie, pomijając stan mebli tapicerowanych. Jak sprawić, by sofy, fotele czy szezlongi zachęcały do wypoczynku?

Zdaniem specjalistów, meble tapicerowane najlepiej pielęgnować na bieżąco przy użyciu profesjonalnych preparatów do czyszczenia tapicerki. - Mogą to być specjalne pianki, szampony do prania lub płyny do ekstrakcyjnego prania, które bez problemu poradzą sobie z brudem, tłuszczem i plamami z głębszych warstw tkaniny, odświeżą wygląd, a jednocześnie zapobiegną ponownemu zbieraniu się zanieczyszczeń. Niespodziewane i trudne zabrudzenia np. plamy po czerwonym winie, sosie, gumę do żucia czy woski ze świec, możemy zlikwidować przy użyciu specjalnych aerozoli działających punktowo. Szukajmy takich produktów, których można użyć zarówno do obić tapicerskich, jak i wykładzin czy dywanów oraz nie zawierających substancji wybielających czy rozjaśniaczy. Dzięki temu tkanina zachowa żywy kolor, a obicia np. zabytkowych kanap, taboretów czy foteli nie ulegną zniszczeniu. Przed czyszczeniem, starajmy się zrobić test produktu na małej powierzchni  – mówi Wojciech Tomaszczyk.

Bez wątpienia, czystość strategicznych obszarów takich jak recepcja, pokoje hotelowe, toalety czy podłogi odgrywa kluczową rolę w ogólnym zadowoleniu klienta z pobytu. Ich stan – dobry lub zły - wpłynie na pierwsze i często decydujące wrażenia u gości.

- Poprzez idealną czystość oraz przyjemne zapachy w hotelowych wnętrzach możemy zaimponować gościom i stworzyć przyjazną, komfortową atmosferę. Jeśli hotel zadba o pierwsze pozytywne wrażenia, szanse na zdobycie lojalnego klienta są wysokie - zapewnia ekspert Clinex.

 

Autor artykułuRedakcja